Wednesday, April 18, 2018

Cerita hari ni


Aku pernah tanya seseorang sbb dia selalu ada masalah duit. 

Aku tgk dia sihat, pandai guna social media mcm fb & IG, kawan kawan yg KAYA pon ramai. 


Aku tanya dia? 


"Tak nak cuba berniaga ke? Untung sikit banyak boleh jugak cover brg dapur" 


"Saya tak reti nak promote" 


" tak apa ayat semua saya bagi. Just letak je dekat status FB. Sayang.. sbb kawan kawan social media awak ramai & org senang jugak"


" saya malu "


"kenapa pulak nak malu bukan minta sedekah"


"Nanti kawan kawan sy ingat sy miskin, tak de duit. Tak glamer la nk jual jual ni " 



Aku malas nak borak & simpati sgt dengan dia. Sbb bg aku, apa yg dia anggap dekat org tu sebenarnya diri dia sendiri. Dia yg memandang hina dekat org lepas tu dia anggap org pandang dia mcm tu. 


Ada satu hari aku terdengar cerita dia menghina org disebabkan dia berkawan kawan dengan org elit. Dalam hati aku.. patutlah dia ni tak kaya kaya. Baru berkawan dengan org kaya dah berlagak tp habuk pon tarak..🙄🙄🙄🙄🙄 


Aku doa je jika Allah kurniakan aku rezeki yg banyak .. jauhkanlah aku dari sifat sombong & bongkak. Aku pernah kena fitnah org ckp aku ni sombong bongkak tp sbnya dia yg bersungguh sungguh tunjuk dia kaya tp dia rasa org nmpk dia sengkek. Padahal aku tak de pon suka menunjuk barang barang aku dekat social media. Dia sendiri yang rasa macam tu dan ia menggambarkan hati dia. 


Sekian sahaja aku membebel  ðŸ˜‚😂😂



Sent from my iPhone

No comments:

Post a Comment