Wednesday, July 10, 2013

Layer cheese cake

Resepi nih aku dapat dari adik ipar aku yang tinggal dekat sarawak. Sebenarnya tak pernah tengok dia buat tapi aku cuba2 lah buat tengok resepi yang diberi. lebih kurang macam nih lah resepi dia 

Bahan untuk cheese krim 
250g krim cheese 
1/5 buttercup
1/2 tin susu pekat 
 pukul semua bahan nih bagi rata. macam aku, aku masukkan semua dalam blender sebab aku maleh nak keluarkan alat2 pemukul tu. bagus kan aku? 
 nanti jadi mcm atas tu lah bentuk dia.. creamy ! 

Bahan biskut
biskut cheese
nestum
susu segar



untuk part biskut aku guna cheese crackers julie's 
 
biskut tu rendam dalam susu segar 
bagi dia lembab2 sket .  
 
Pastu, susun2 kan biskut dalam loyang yang telah di alas dengan aluminium fool. Susun rapat2.. 

Selepas susun 1st layer tu .. amik adunan  cream cheese tu sapu kan jadi satu layer


Sapu rata-rata , then taburkan nestum atas layer tu 


Pastu ulang balik step susun biskut tu sampai lah abes krim cheese tu buat gilir2. 

Padat padatkan.. masuk dalam freezer beku tu. Biar sampai beku. Dah beku leh potong2 n makan! 
Memang best giler!!
Aku bawak office licin ..
 



ok.. balik nih boleh lah buat ye kawan2.. 
beli bahan skrg.. 
haha

No comments:

Post a Comment