Thursday, August 15, 2013

Raya ke 3 gua..!

ehem .. raya ke 3 gua bermula di Kg. Selomak. Rumah pencen paklong. Aku panggil rumah pencen sebab paklong ada rumah satu lagi dekat taman mak aku tu. eheh.. saje je. Aku kan suka memberi gelaran. So seawal 9 pagi aku dan keluarga besarku yg terdiri daripada pakcik makcik ,sepupu sepapat , menantu menantu, anak buah n cucu2 bergerak berkonvoi 7 buah kereta ke rumah paklong. Selalu paklong dia sediakan breakfast n menu dia mesti lah nasi lemak. Paling sedap sambal maklong. Ntah macam mana dia buat tapi aku rasa sodap betul. 

Makan nasi lomak. en suami x pandang depan. Tunduk je makan. Malu ler tu. Eleh...... 
Aku ambik pic guna hp suami sebab hp aku abes bateri. Tapi tak cantik la pulak front camera tu. huhuhu
xpe lah kan.. 


tu lah sambal tu .. dap nye... 


Disebabkan Aush, Lukman n Fareeq siap awal so mama  bawak lah budak budak 3 org nih terlebih dahulu untuk memberi laluan kepada aku untuk bersiap dengan aman. ngeh3x. Sampai je kat rumah paklong.. papa di sambut oleh lukman. lukman nih mmg rapat ngan papa dia. Tengoklah muka excited dia bila nampak papa datang. 


Peh makan.. aktiviti borak borak. Yang kanak kanak main bunga api yang baby pulak pon nak main jugak tau. Tengok muka fareeq tu geram je. Gelak je dia nih 


Itu adalah mama & papa kepada Hamzah. Yang tudung hitam tu mak sedara yg di gelar Enok. Ada rupa aku tak adik aku nih? Sampai suami aku pon tersilap kadang.. haish!! pelik.. 


ini adalah sepupu and mak sedara aku. 
baju purple tu nadia..anak tuan rumah
yg pakai spek n tudung berkilas tu mak sedara aku Aunty Ziyla..


Ni anak sedara aku Hamzah Al amin dengan tok bah dia. Same rupa tak ngan atok? 




Aku tatau ape yang diaorg ni sedang buat tapi apsal tak panggil aku join?? ni nak marah nih.. 
Tengah recording video raya rasanya 



Ni gambar kami depan rumah paklong. suami aku biasalah berdiri tegak je lah. Dia kan malu malu kucing 


posing lg.. hehhehe 


kunun macam candid lah nih hahaha


Jom bergerak ke destinasi seterusnya kuala pilah rumah Atok sedara 


Dah sampai kg. Gachong. dekat sini beraya pon makan tghari n solat zuhur. 
Selepas itu ke kg. parit kuala pilah n rumah yang terakhir ialah mereka semua beramai ramai ke kg. gentam rumah wan suami aku. Kitaorang memang setiap tahun beramai ramai beraya rumah wan. hehehe 
 Sampai sini saje utk raya ke 3 
ada banyak lagi cerita untuk raya ke 4,5 dan 6 tapi xpe lah tgk je pic nnti. eheh
 

No comments:

Post a Comment