Thursday, August 22, 2013

Masak memasak

Sejak akhir akhir aku suka memasak terutama western food. Sebabkan aku rasa macam tak puas hati bila makan dekat luar. Tak cukup ingredient dan aku rasa harga tu kalau kita beli barang 10x ganda lebih sedap makanan tu. Aku tak kisah kalau harga makanan tu mahal janji sedap. Ni dah lah mahal. Lepastu makan asyik tak puas hati je. Kesudahannya aku ada kawan chef so aku tanya je recipe peh tu gi je beli bahan2. Lagi puas hati. Aku beli je barang barang yg kawan aku suggest tu. Aku tak suka cari recipe kat internet sebab mesti ada lain sket kan. Kalau tanya dari orang yang betul betul pandai masak, leh tau skill n tips. Lepastu suami aku pon macam galakkan aku masak memasak nih. Aku tau air muka dia bangga sebab aku nak memasak. hahahaha 
Bahan bahan biasa aku beli dekat Jusco je. Senang kan. Dekat situ semua ada. 
Petang nih aku nak cuba buat meatball ala ala IkEA tu. Harap harap berjaya la kan. 

No comments:

Post a Comment