Thursday, May 22, 2014

Solat

Ada kenal seseorang yang hidup dia ibarat sudah jatuh ditimpa tangga sekarang ni..

Bila time dia senang dia tak solat
Bila susah pon dia tak solat
Takkan lelaki period?
Mustahil..
Aku cuba nak cakap dengan dia "cuba ko solat aku dah lama tak tgk ko solat mungkin musibah yg menimpa ko skrg sebagai peringatan dari Allah"

tapi tak terluah dan tak terucap sbb aku tak sanggup nk face dengan kata  manusia ni..
aku tak nak dia cakap aku ni ustazah jadian..
aku tak nak dia cakap aku ni mcm perfect sgt.. mcm bagus sangat..

Tapi agak agak siapa je yg boleh tegur dia kalau dia menunggu orang yg perfect utk tegur dia tapi hakikatnya mana ada manusia yg perfect!
Yang sempurna hanyalah Pencipta kita..
Adakah dia nak Allah tegur dia? Jangan main main dengan teguran Allah sebab tu Allah gerakkan hati manusia lain utk tegur menegur tapi org ini egonya terlalu tinggi. Sangat sombong dengan Allah sehingga tak nak solat.

Sangat susah bila nak tegur orang supaya solat. Mungkin bila setiap kali dia tinggal solat dia terbakar baru dia nak solat agaknya..
Dia memang betul betul nak mencabar Allah tunjukkan kekuasaanNya agaknya.. nauzubillah.. jika aku di beri pilihan biarlah aku di tegur oleh manusia..
Aku asyik berfikir sampai bila dia nak life dia mcm ni..
Tapi aku ni teruklah asyik fikir salah org kan..
Ntahlah aku pon keliru..
Aku hanya mampu berdoa semoga dia menemui hidayah.. Amin..

No comments:

Post a Comment